Informatie pashouders Hilversumsche Golf Club

Eerder heeft de Stichting Handicart u geïnformeerd over nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot het gebruik van Handicarts. Na invoering van het GPS-systeem wordt nu het reserveren en betalen van de Handicart vereenvoudigd; u gaat rechtstreeks met Stichting Handicart afrekenen.

Handicart? Voortaan alleen met gebruik van uw Handicart pas of app bij de caddiemaster.
Ook op de Hilversumsche Golf Club gaan wij deze wijziging invoeren. Vanaf maandag 16 september 2019 kunt u het gebruik van uw Handicart alleen nog afrekenen met uw (geldige) Handicart pas met chip of via de Handicart app.

Door uw pas op de Handicart terminal bij de caddiemaster te leggen of met uw app een QR code te scannen registreert u het gebruik van de Handicart. Begin van de maand krijgt u van de Stichting Handicart een overzicht van alle rondes en bijbehorende factuur over de afgelopen maand toegestuurd. Meer uitleg vindt u in deze nieuwsbrief onder ‘Facturatie’.

Reserveren
Op de Hilversumsche Golf Club kunt u de Handicart voor uw ronde zoals gebruikelijk bij de caddiemaster reserveren. Wij kiezen ervoor de reserveringen niet via ‘Mijn Handicart’ te laten lopen. Speelt u op een andere baan, die de online reserveringsmogelijkheid wel open heeft staan, dan kunt u via de app of ‘Mijn Handicart’ een reservering maken. Bij aankomst op die golfclub moet u ook daar uw reservering bevestigen op hun terminal met uw pas of via de app en de daar aanwezige QR-code.

Facturatie
Stichting Handicart gaat voortaan direct met u afrekenen. De facturatie verloopt als volgt:
1.Iedere keer dat u een ronde hebt gereden in een Handicart op onze baan of andere golfbanen, krijgt u een e-mail waarin wordt gemeld dat de Stichting Handicart een ronde heeft doorgekregen. (Deze melding kan op uw verzoek ook worden stopgezet).
2.Indien er iemand met u meerijdt, die niet in het bezit is van een Handicartpas, dient u, als verantwoordelijke bestuurder van de Handicart, deze rekening middels uw pas te voldoen. Deze betaling wordt bij uw rondes gevoegd en u dient zelf, wel of niet met uw meerijder af te rekenen.
3.Aan het begin van de maand krijgt u een totaaloverzicht van alle rondes toegestuurd en de bijbehorende factuur voor de kosten van de door u gereden rondes in de vorige maand.
4.Mocht het overzicht niet kloppen dan hoort de Stichting Handicart dat natuurlijk graag. U kunt een e-mail sturen naar secretariaat@handicart.nl
5.Na ontvangst van de factuur worden de kosten via automatische incasso afgeschreven van uw rekening. Dat gebeurt van het rekeningnummer waar de Stichting Handicart ook uw registratiekosten van mag afschrijven.
6.De door u afgegeven machtiging mag voor vergelijkbare doeleinden gebruikt worden. Daarmee wordt voorkomen dat de Stichting Handicart alle pashouders opnieuw moet vragen een getekend formulier op te sturen

Wat gebeurt er wanneer uw betaling niet door de Stichting Handicart wordt ontvangen?
In dat geval stuurt de Stichting Handicart u een e-mail toe met een betaallink. Daarmee kunt u het verschuldigde bedrag alsnog voldoen. Wanneer het bedrag na twee weken nog niet is ontvangen wordt een herinnering gestuurd. In het geval, dat daar ook geen betaling op volgt, wordt de Handicartpas gedeactiveerd. U kunt vanaf dat moment géén Handicart meer gebruiken tegen het gereduceerde tarief.

Snel inloggen op MijnHandicart
Om snel naar uw Handicart app te gaan typt u het volgende adres in uw browser:
Dat kan op uw telefoon, tablet of computer. U komt dan op de pagina van MijnHandicart. Daar kiest u voor ’wachtwoord aanpassen’. Hier voert u eerst uw e-mailadres in dat bij de Stichting Handicart bekend is. Vervolgens kunt u dan zelf een wachtwoord aanmaken. Dit is een veilige manier, zodat iedereen snel kan inloggen zonder dat een wachtwoord per e-mail aan u behoeft te worden toegestuurd.

Hoe krijgt u de nieuwe app op uw smart phone?
Door in te loggen op MijnHandicart kunt u de instructiefilm bekijken waarop getoond wordt hoe u de app kunt downloaden. Er zijn meerdere filmpjes. Het eerste filmpje laat zien hoe het werkt. De volgende twee laten zien hoe u de app op uw toestel kunt krijgen.

Hebt u een geldige Handicartpas?
Het systeem controleert of uw Handicartpas geldig is. De Handicartpas ziet er uit zoals hieronder weergegeven. Er staat geen jaartal op. In de kaart zit een chip. Via de chip wordt de geldigheid van de pas gecheckt.

Tijdelijke Handicartpas
Bij tijdelijk lichamelijk ongemak kunt u gebruik maken van een tijdelijke pas. Deze pas wordt gedurende het gehele jaar uitgegeven en is 100 dagen geldig. Naast uw pas heeft u ook toegang tot de Handicart app. Ook voor een tijdelijke pas dient de betreffende arts/therapeut zijn of haar handtekening te plaatsen. Voor een aanvraagformulier zie: www.handicart.nl.

Waarom doet Stichting Handicart dit?
Door de groei van het aantal pashouders en rondes (meer dan 125.000 rondes per jaar) kijken zij steeds naar mogelijkheden om kosten te beperken, de kwaliteit te verbeteren en alles zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Deze verandering heeft voor alle betrokkenen voordelen. Uw voordeel is minder handelingen aan de receptie. De golfclub heeft als groot voordeel dat zij geen schakel meer is in het betaalproces en voor de Stichting dat zij sneller geld ontvangt.

Wanneer u vragen hebt over het systeem kunt u een e-mail sturen naar: secretaris@handicart.nl of even langsgaan bij de caddiemaster.