14-04-22

15-02-22

Een persoonlijke boodschap vanuit het Máxima

Beste leden van de Hilversumsche,

Vandaag is het Wereld Kinderkankerdag. Een dag waarop we extra denken aan alle kinderen met kanker en hun naasten. Het is ook een dag waarop we u willen bedanken, want uw steun aan het Prinses Máxima Centrum maakt het verschil in het leven van deze kinderen.

In de speciaal voor u gemaakte film kijken we terug op de resultaten die we dankzij u hebben bereikt in 2021. Ook kijken we vooruit naar 2022, want met uw steun kan het Máxima versneld werken aan haar missie: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven.

Namens het hele team,

Lot Jens

Manager Prinses Máxima Centrum Foundation

Campagne #hetMáximazorgtervoor
Rondom Wereld Kinderkankerdag vragen we aandacht voor de kinderen die getroffen worden door kanker. Dit jaar doet het Prinses Máxima Centrum dit middels de campagne #hetMáximazorgtervoor. De komende weken laten we op social media zien wat we doen om onze missie zo snel mogelijk te kunnen bereiken; ieder kind met kanker genezen, met optimale kwaliteit van leven.

Lees hier meer over de campagne of volg onze social media kanalen. Wilt u ons op Wereld Kinderkankerdag extra steunen?

Bekijk hier het laatste nieuws vanuit het centrum

December 2021: klik hier om het jaarverslag 2021 te lezen met tevens een blik vooruit naar 2022.

27 april 2020

Beste relatie van de Foundation,

Momenteel lijkt de situatie rond het coronavirus in Nederland te stabiliseren. Naar aanleiding van de persconferentie van minister-president Rutte afgelopen dinsdag, kijkt ook het Prinses Máxima Centrum naar mogelijkheden om weer voorzichtig op te schalen. De komende weken werken echter nog steeds zoveel mogelijk medewerkers thuis, houden we 1,5 meter afstand én houden we aandacht voor elkaar. Naast alle zorg voor de behandelingen die gewoon doorgaan, is die drieslag nog wel enige tijd ons voorland.

Onze collega’s van Ontwikkelingsgerichte Zorg doen er met verschillende activiteiten alles aan om het verblijf voor de kinderen en ouders ondanks alles wat niet kan, toch zo prettig mogelijk te maken. En gelukkig helpt de techniek ons ook om de zorg door te laten gaan. Zo wordt een deel van de psychosociale zorg succesvol met behulp van iPads gedaan. Een aantal kinderen en ouders heeft hier inmiddels dankbaar gebruik van gemaakt. Dit is een van de vele voorbeelden om trots op te zijn.

Hans Snijder, directeur Media en Fondsenwerving spreekt in onderstaande video met Rob Pieters, medisch directeur van het Prinses Máxima Centrum, over de huidige situatie in het Máxima en de doelstellingen voor de komende tijd.

Nieuw actieplatform

De Prinses Máxima Centrum Foundation heeft het nieuwe actieplatform maximaalinactie.nl ontwikkeld. Op veler verzoek, vanuit het bedrijfsleven, scholen, sportverenigingen en particulieren, want veel donateurs willen graag zélf de mogelijkheid hebben een actie te bedenken en ook uit te voeren. De missie van het Prinses Máxima Centrum is om ieder kind met kanker te genezen, met optimale kwaliteit van leven.

Echter, alleen de diagnose en behandeling van de kinderen wordt vergoed door de zorgverzekeraars. Voor al het overige, zoals onder andere sport, onderwijs, voeding op maat, onderzoek en angst & pijnreductie, is het Máxima aangewezen op steun van de maatschappij en dus op uw hulp. En die is nodig want ieder jaar krijgen 600 kinderen in Nederland kanker, waarvan nog altijd één op de vier kinderen komt te overlijden.

Lot Jens (manager fondsenwerving): “We zijn er super trots op dat zoveel mensen in binnen- en buitenland  voor ons in actie komen. Met ons nieuwe actieplatform wordt het nog makkelijker om een actie te starten. Zo hopen we nóg meer mensen te enthousiasmeren  om voor ons in actie te komen en daarmee direct bij te dragen aan het realiseren van onze missie ‘Ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven’”.

Diverse actiemogelijkheden
Er zijn verschillende manieren binnen het actieplatform om te steunen. Zo is er de mogelijkheid om via maximaalinactie.nleen eigen actie te starten of samen met een team van collega’s, met je school, vereniging, een groep vrienden of familie. Ook kun je direct doneren aan een reeds bestaande actie of deelnemen aan een sportieve uitdaging. Steunen kan ook via diverse winkelacties of via crowdfunding draag je bijvoorbeeld bij aan onderzoek naar bewegen. Natuurlijk is direct doneren aan het Prinses Máxima Centrum ook een mogelijkheid.

21 februari 2020

Momenteel bevindt Nederland zich in een situatie die onwerkelijk en nieuw is. Alle ontwikkelingen en maatregelen rondom het Coronavirus volgen zich in razendsnel tempo op en hebben vanzelfsprekend ook invloed op het Prinses Máxima Centrum.

Hans Snijder, directeur Media en Fondsenwerving spreekt in onderstaande video met Rob Pieters, medisch directeur van het Prinses Máxima Centrum, over het coronavirus en de gevolgen voor het Prinses Máxima Centrum.

In het Máxima doen wij er alles aan om besmetting met het coronavirus van onze kinderen, ouders en van onze zorgmedewerkers te voorkomen. Hier horen maatregelen bij die onvermijdelijk , maar helaas niet altijd prettig zijn. Zo kunnen opa’s en oma’s, broertjes en zusjes en andere bezoekers tijdelijk niet op bezoek komen en volgen we daarnaast de hygiëne richtlijnen van het RIVM. Door contact zoveel mogelijk te vermijden, voorkomen we de verspreiding van het virus.

Wij danken u nogmaals voor uw belangstelling, aanmoediging en zorg. Zoals u begrijpt blijven wij ondertussen doorgaan met onze missie ‘Ieder kind met kanker genezen, met optimale kwaliteit van leven’ en blijven daarom hopen op uw steun.

Voor nu is het belangrijk om goed voor elkaar te blijven zorgen en gezond te blijven. Wij wensen u dan ook op persoonlijk –en zakelijk vlak veel sterkte en kracht toe.

Hartelijke groet,

Team Prinses Máxima Centrum Foundation